Seluar Mengandung dan Baju Menyusu Terlaris

Assalamualaikum....

Hi dear....
Tq sebab berminat follow story saya.
Maklum la mak-mak buyung, mak menyusu kene banyak buat research terutama mom to be !!
Ramai ibu-ibu menyatakan kepada saya asal nak BF je huru-hara cari nursing room.
Anak dh melalak mcm kene pukul, mulut/muka bby kene zip laa..lpas BF lupa nak zip balik memang LECEH LAA!!! 
Then time preggy plak kene round semua mall cari seluar preggy sampai rasa nak nangis.
Tahukah anda bahawa.. 'FEEDMILK TELAH MEMBANTU BERIBU IBU MENYUSU DI MALAYSIA'
FEEDMILK tampil dengan hastags:
#selamberselak
#pakarbajumenyusu
#blousemenyusu
#bajumenyusu
#jubahmenyusu

 Ini nursing wear hanya #selamberselak dan seluar mengandung sangat selesa.



Saya dah grab semua koleksi Feedmilk memang selesa pakai masa kerja,jejalan travel, kenduri,kerja memang ATAS SAMPAI BAWAH FEEDMILK.. #FEEDMILKLOVERS.
Tak payah dah pening2 cari banyak tempat.
Feedmilk adalah butik full package utk mak menyusu & mak buyung.
Sebelum dan selepas preggy boleh pakai..
SEE??jimatlahhhh husband lagi la suka coz dye cakap satu aurat saya terjaga baju semua tutup punggung, jimat dan jejalan tak la spoil tiba2 berlari cari nursing bila baby nak menyusu.


Ni contoh tshirt Feedmilk Tee untuk saya travel g mana2 dan tak perlu iron...sappp.....sarung..


Hahh...yang ni pun semua saya dah ade. 
Memang selesa like palazzo gtuww....Tak nampak pun mcm seluar mengandung.


Ni plak baju kurung raya. 
Saya selesa sangat time beraya tak segan2 nak bagi anak nyusu dan tak yah bertapuk2!!


Sebagai ibu yang meyusukan anak, perkara paling rumit ialah apabila menyusukan anak di tempat terbuka/ awam atau " breastfeeding in public". 
Bila nak keluar je, mula risau, macammana kalau baby fariza nangis?? 
Dekat mana nak susukan dia?? 
Pakaian apa yang sesuai untuk memudahkan penyusuan?? 
Dan setiap kali nak keluar, mestilah nak cantik macam che ta tu..hahaha..
Ni dah pakai baju cantik-cantik, dah kene selak sana sini. 
Aurat lagi boleh nampak..huhuhu
Kalau sebelum ni, ada nursing cover, tapi rasa beban pulakkan.....sebab kene pakai lagi, kena bawak ke hulur ke hilir..haishh....

Ibu menyusu juga nak tampil menawan, stylodan cantik ketika menyusukan anak. 
Sebab tu perlu ada baju yang sesuai untuk ibu menyusu ni. 
Tanggungjawab seorang ibu untuk menyusukan anak, tidak membataskan seorang muslimah untuk tampil bergaya,  yang penting menutup aurat dan mengikut syariah.
Memang banyak sekarang baju ibu menyusu ni, tapi Nad berkenan dengan baju nursing daripada Milkwithlove.
Sesuai dengan FEEDMILK yang tampil dengan hashtags:


#selamberselak
#pakarbajumenyusu
#blousemenyusu
#bajumenyusu

#jubahmenyusu




Marsha
Part Time Blogger
Review Product & Place Blogger
Shaklee ID shoot to Master Coordinator 2018

5 Comments

  1. bagus perkongsian ini...berguna untuk ibu mengandung

    ReplyDelete
  2. selak je tanpa zip dan button? hairan mcm mana ia berfungsi.. hihihi.. tp bagus ni..

    ReplyDelete
  3. kita pun dah ada 2 helai. terjebak jugak heheheh

    ReplyDelete
  4. Saya pernah beli.. tu pun first time tau pasal baju ni sebab adik tersalah size... dia malas nak post balik kt yang jual tu.. dia let go kt saya.. saya nak bg feedback bg yang berbadan besar cam saya.. size L/XL pun masih kecik especially kt bahagian pinggang ke punggung.. mungkin boleh consider yang bersaiz besar agak kami pun boleh membeli dan memakai dengan selesa.. terima kasih atas inisiatif ini..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi tinggalkan komen. Moga dimurahkan rezeki semua. Tunggu saya terjah balik yer..:)

Subscribe Us