Loading...

Saturday, October 17, 2015

Mainan 'belon' masa zaman 80 - 90 an

Pernah jumpa tak 'benda' ni?


Kalau sape-sape yang lahir tahun 80-an memang tau sangat benda ni.
Anak-anak kita yang dah generasi Y mcm lahir tahun 2000 keatas mungkin ada segelintir yang tahu.
Al-kisahnya masa sampai umah adik kat Cheras tadi ternampak mainan ni kat kedai bawah.
5 dalam satu plastik RM0.50...so apa lagi belilah kat Anith nak bagi dia pendedahan.
Bila ditiup jadi belon Anith teruja.
Wah seronok sungguh dia main.
Teringat masa kecik-kecik dulu.
Rindunya masa kecil yang indah.
Tak macam zaman kecil sekarang yang banyak terdedah kepada bahaya.
More extra zaman ini.
Dan moga anak-anak kita akan merasai zaman kanak-kanak mereka yang indah macam kita juga.
Walaupun di zaman teknologi.

Marsha
Shaklee Mama
Master Coordinator 2016
013.933.7697

19 comments:

  1. teringat dulu masa kecik2.... nak beli..tapi selalu kena marah dengan emak..haha

    ReplyDelete
  2. mainan legend ni, time kecik dulu selalu main belon ni, huhu

    ReplyDelete
  3. aa jumpa belon nie dulu2...bestkan bila dapat tiup besar...
    teruja sangat nak main lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg pun dah tua tua pun rasa teruja lagi...hihi

      Delete
  4. zaman KG budak2 dulu suka main belon ni...skrg pun masih ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tp KG zaman skrg anak anak kita dah kurang kenal kan KG

      Delete
  5. kecik2 suka main belon ni..hehe..lawan sape tiup paling besar

    ReplyDelete
  6. KG pernah main masa zaman bebudak dulu...harga 10 sen satu ada sebijik gula2

    ReplyDelete
  7. suka main belom ni.. kenangan zaman 90'an

    ReplyDelete
  8. Best main belon letup2 ni.. itu je hiburan zmn kanak2. Selain tu coklat den dang (x ingat spelling). Gula2 bercincin (beli gula2 pjg dpt cincin). Nostalgic!

    ReplyDelete
  9. Kalau anak cikla mmg tak reti mainnya. Mau dimakannya... hehe... aritu ada nmpk jugak belon ni jual kat kedai runcit dekat umh cikla...

    ReplyDelete
  10. Assalam tuan / puan .sy membuat keje2 ubah suai rumah dan pejabat..seperti mnyambung rumah.plaster siling,pasang tile,buat porch,wayaring,plumbing,pagar dan autogate,vinyl floor,wallpaper,waterprofing,grill,landskap dan kolam hiasan.terbuka untuk kawasan bangi,kajang,serdang,putrajaya,bndr sri putra,sepang,nilai,cheras,puchong,semenyi dan kuala lumpur.hubungi sy d no 0192945175 atau wssp sy d no 01129110298

    ReplyDelete
  11. ini la permaiann budak dulu2.. lg best dari gadjet lani

    ReplyDelete
  12. hahah! win! belon ni kalau tiup mesti semua fight belon sape lg besar. kalau bocor, angin keluar kempisss je. hihi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...