Loading...

Sunday, September 13, 2015

Sukan FRISBEE di Ipoh

Semalam tak bersiaran.....bz memanjang.....hahahaha.
Keluar dari jam 7 petang baru sampai umah
Lepas tu kena hujan langsung melepek....hihihi
Kemanakah saya semalam?
Tak g mana pun semalam saya kerja.
Aikkk....sabtu pun kerja ye.
Cikgu sekarang tak macam dulu...kikiki
Ok sebenarnya semalam mengiring pasukan Frisbee sekolah tournament peringkat negeri.

Ok serba sedikit tentang sukan Frisbee ni..

Permainan frisbee boleh diperkenalkan di sekolah sebagai salah satu pilihan sukan untuk pelajar sekolah rendah dan sekolah menengah.

Apa yang menarik tentang sukan ini ialah kesuaiannya dengan persekitaran sekolah. Ia boleh dimainkan dalam bangunan (indoor) mahupun luar bangunan (outdoor). Ia juga mempunyai pelbagai versi sukan yang telah dibangunkan oleh beberapa pihak. Sukan Ultimate adalah sukan atas padang yang mempunyai intensiti agak tinggi – pelajar berlari, melompat, melontar, mengejar, menangkap piring, dan melakukannya dengan penuh gaya.
Ia juga mempunyai beberapa versi sukan lain seperti Frisbee Golf, dan pelbagai lagi. Oleh itu, guru dan pelajar mempunyai banyak pilihan aktiviti mingguan atau aktiviti 1M1S yang terancang. Ia juga adalah murah. Setiap pelajar berkemampuan untuk memiliki ‘disc’ itu sendiri.
Alhamdulillah semua berjalan lancar.
Jom layan pic tak seberapa ni...hihihi






Marsha
Shaklee Mama
Master Coordinator 2016
013.933.7697

6 comments:

  1. First time dgr sukan ni...
    Singgah malam di sini...sebagai tanda terima kasih atas kunjungan ke blog sy... Happy blogging...

    ReplyDelete
  2. bestnya.. dulu duduk ipoh 3 tahun. mcm kt skolah STAR je

    ReplyDelete
    Replies
    1. sis..ni kat smk tasek damai.....hihihi. Nt dtg ipoh boleh jumpa..=)

      Delete
  3. Replies
    1. Ekin sukan ni tahun ni baru ada tournament kat ipoh ni..akak pun baru tau cara main...hihi

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...