Loading...

Tuesday, June 1, 2010

Bercanda di Sawah

Aikk...mcm pelik kan tajuk???...hehehe.
Sebenarnya ni ibu nak citer pasal lawatan ke umah Tok Ngah Anith kat Sg Dua, Penang.
Ibu memang suka ke sana sbb dekat dengan sawah & mcm2 pokok buah-buahan...(^_^).
Mak Ngah ni ialah mak sdara abah kira Tok Ngah Anith la...hehehe.
Hari sabtu lps, after ke 2 kenduri kami ke rumah Mak Ngah nak melawat Mak Ngah.
MIL pun dah lama x pegi jenguk sbb x sempat.
So kami decided pegi sana.
Masa ni sawah memang menghijau....cantik sgt!!!

# Sawah menghijau.........(^_^)

# Romantik tak????...hehehe

Dalam dok tgk2 sawah, ibu terperasankan siput sedut kat sawah.1st time tgk live....(siput tgh jalan dll)
Pak Lang Anith kutip siput sedut nak masak lemak kat umah..hehehe.

# Pak lang Anith tgh 'buru' siput sedut...hehehe


# 1 plastik dapat


# Ni la real punye siput sedut.....wakakaka

Anith plak melayan 'RABBIT' & 'Ayam' yang Tok Ngah dia bela.
Sronok sgt tgk...hehehehe.


# 'Abbit' kata Anith


# Anith tgh layan 'Rabbit'


# Tgh 'ligan' ayam..hehehe

Puas hati sgt ibu sbb leh sedut udara yang segar dari sawah yang menghijau.
-
-
-
-
-
-
-

P/S: Ibu ingat nak belikan 'pet' untuk Anith, ok x?

2 comments:

  1. x penah boring tgh sawah menghijau, kan?
    slalu berangan2 nk wat photoshoot kt sini suatu hari nanti...

    ann x penah makan siput sedut. x reti. penah try, tp fail. pastu, malas nk try lg. hihi..

    ReplyDelete
  2. Ann..

    Betul tu...memang suke sgt kat sawah2 ni. Nak2 bile tgh menghijau. Photoshoot kat cni memang gambar cantik...:)

    Marsha pun dah fail makan siput sedut ni. Dah lama xmakan. Adik ipar amik ari tu pun Marsha xmakan...hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...