Loading...

Tuesday, May 18, 2010

Bagaimana untuk membuatkan anak lalu makan? Please...tolong ibu...:(

# ihsan en google...:)

Terpanggil ibu untuk share problem ibu...
Sebenarnya...Anith ni kurang makan.
Kadang2 xmakan langsung....ibu pun xtau kenapa?
Anith hanya harapkan susu je....xlebih dari itu.
Ibu sgt2 bimbang sbb anak ibu for sure xdapat zat2 yang seimbang.
Kalau bg mkn ayam pun Anith makan tp akan keluarkan balik setelah isap habis manis ayam.
Yang ibu notice...Anith suka makan mee & kue teow.
Tu pun xbanyak mana.
Nasi?? Kirim salam...stakat 2,3 suap ok...lps tu xnak dah.
Dah puas ibu masak kat Anith...buat comel2 untuk tarik perhatian.
Mmg dia makan...bila dah rasa trus keluarkan....cmne tu??...huhuhu.
Sayur & buah memang xnak makan langsung.
Anith skrg pun dah makin kurus slowly....tp masih bam2...lagi..hehe.
Ibu kesian sgt2 kat anak ibu....tp xtau nak solve cmne?
Mcm2 beli tp Anith still xnak makan....cmne ye???
Kwn2 ibu yang berstatus mama, ibu, ummi & mummy....tlg ibu..
Ibu dah xtau nak buat mcmn bg Anith berselera makan.
Sronok tgk anak2 org lain selera makan hari2...huhuhu....(-_-)

4 comments:

  1. firas sekarang niepun tak nak makan...zai siap beri appeton lysine...sama macam anith klu makan tu dua tiga suap aje...tapi firas suka makan buah...ari tu mak datang..dia kata firas dah kecik dah...zai pun tak tahu nak buat mcam mana...:(

    ReplyDelete
  2. Zai...

    Sama problem la kita ni..huhu.
    Anith skrg vitamin yang cecair xnak makan dah. Ingat nak beli vitamin yg bleh kunyah mcm gula2 tu. Harap2 ok la...huhuhu.

    ReplyDelete
  3. check senarai peserta contest di churalliya.blogspot.com
    tq

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...