Loading...

Tuesday, May 18, 2010

3 bulan sudah


# separuh dari koleksi CD Anith


VS




# Disposable diapers....ihsan en google..:)

Kira2 dah 3 bulan Anith ber 'CD' aka Cloth Diaper.
Alhamdulillah semua ok & Anith memang selesa.
Xde masalah ruam2 cm dulu.....gebu je montot anak ibu...hehe.
Sambil2 tu 'poket' abah pun bleh save....hehehe.
Alhamdulillah.....disamping usaha untuk mengurangkan sampah di bumi kita, abah & ibu juga bleh berjimat.
Bukan kedekut bukan ape...cuma pemakaian CD ni memang berbaloi2...(^_^)
Ibu akui CD ni memang mahal sket harganya.
Tp ia bleh tahan sehinggaa 3 tahun mybe lebih kalau kita jaga dengan betul.
Pemakaian & penjagaan yang senang untuk kesihatan anak tersayang.
Ikhlas ibu ckp, memang ibu banyak hbskan duit beli CD.
Tp kalau habis RM 1k ++ bleh tahan 3 taun amat berbaloi2 kan?
Dulu, Anith pakai HUGGIES sbb dlm bnyk2 jenis dispo diapers bg ibu HUGGIES & Mamy Poko paling elok....tp ibu pilih Huggies sbb Mamy Poko mahal sket..hehe.
Pemakaian CD ni juga buat ibu lebih exercise sbb kene basuh & jemur.
Biasa ibu basuh mesin kalau banyak, tp at least ade gak exercise iaitu menjemur kain..hehehe.
Skrg ni pun ibu mula berjinak2 dgn Cloth Pad aka CP.
Alhamdulillah...dah xyah beli 'stok' tiap2 bulan...hehehe.
Pemakaian CP amat selesa....ibu mmg xpandang yang dispo punya dah..hehehe.
Alhamdulillah.....kptsn ibu untuk ber 'CD' & ber 'CP' memang pilihan yang tepat.
Untuk kwn2 yang baru nak berjinak-jinak, truskan niat suci kwn2.
Insyaallah semua ok & kwn2 akan rasa keseronokan ber'CD' & ber'CP'
Salam ukhwah dari ibu............(^_^)

6 comments:

  1. jimat memang jimat....n mempunyai koleksi yang menarik...baru selesa nak pakai..

    ReplyDelete
  2. baru 3 bulan ke? ish..mcm dah bertahun la :p

    lynn since muaz baru lahir..kira dh setahun lebih aa..koleksi cd dan cp pun boleh tahan le. rasa mcm nk tambah baby lg la..hohoho!!

    ReplyDelete
  3. Lynn...

    Tu la...marsha rasa cm dah lama. Kira punya kira baru 3 bln...hehehe. Dah bleh nak tmbah tu...Muaz pun dah besar. Dah bleh jd abg...:)

    ReplyDelete
  4. Yer, mmg jimat utk jangka masa panjang kan? Kalau blh rotate utk 2-3 hari ok la..

    ReplyDelete
  5. Kak Long...

    Betul2....hehehe.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...